Κυριακή, 16 Απριλίου 2017

Άγιο φώς: ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ,


ΑΣΒΕΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΥΡ ΥΠΗΡΞΕ ΣΤΗΝ ΔΗΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΣΒΕΣΤΟ ΤΟ ΠΥΡ ΤΟ ΠΡΟΓΟΝΙΚΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΡΑΤΙΝΟ ΒΩΜΟ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΟ ΑΣΒΕΣΤΟ ΠΥΡ, ΣΤΗΝ ΙΕΡΗ ΔΗΛΟ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΘΟΥΝ.

ΧΟΡΟΣ ΠΑΙΔΩΝ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ
IG XII, V, 544 Α 2 35-48.
― πυρφόροι το ιερόν πυρ
φέροντες εκ του βωμού του Κερατώνος του εν ΔάλωΓ τάς δε Δαλιάδας
τάξ άγρετας τάς έρπουσας περί τόγ Κεράτωνα και τόν τώμ παίδων χορόν τ
όν Παμφυλέων έπεκ[πέμπει ά πόλις'

ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΠΥΡΟΣ
Η αποστολή της θεωρίας, έχει στόχο τη μεταφορά του ιερού πυρός από τους πυρφόρους. Αντίστοιχη τελετή, σχετική με μεταφορά του ιερού πυρός από τη Δήλο, μαρτυρείται, αρκετά υστερότερα, και στη Λήμνο (χωρίς αναφορά σε Δηλιάδες).
Το νησί καθαίρεται κάθε χρόνο λόγω του μιάσματος που διέπραξαν οι γυναίκες έναντι της Αφροδίτης, επειδή αρνήθηκαν να ενωθούν με τους συζύγους τους.
Η φωτιά σβήνει στο νησί για 9 ημέρες και ένα καράβι φέρνει από τη Δήλο το ιερό πυρ. Αν το πλοίο φτάσει ενωρίτερα, δεν αράζει αλλά περιμένει μέχρι να τελειώσουν οι καθαρμοί.
Και όταν μπεί στο λιμάνι, η φωτιά μοιράζεται σε όλους για τις ανάγκες της ζωής και ειδικά στους τεχνίτες που δουλεύουν με τη φωτιά, και λένε τότε ότι μια νέα ζωή αρχίζει . Στις Πλαταιές επίσης, μετά την νίκη κατά των Περσών, έσβησαν οι φωτιές που θεωρήθηκαν μιασμένες από τους βαρβάρους και μεταφέρθηκε το ιερό πύρ από της
κοινής εστίας των Δελφών. Εδώ, όπως και στη Λήμνο, ο ρόλος της φωτιάς είναι σαφώς καθαρτήριος. Η φλόγα προέρχεται και στις δύο περιπτώσεις από τα δύο μεγάλα κέντρα πυρφορίας στην αρχαιότητα, τη Δήλο και τους Δελφούς.

Το ιερό πυρ στη Δήλο συνδέεται με τη λατρεία του Απόλλωνα Πυθίου.

Σύμφωνα με τους λόγους των ιεροποιών, το Πύθιο και οι βωμοί του,
εφοδιάζονται συστηματικά με ξύλα, ενώ υπάρχει επιγραφική αναφορά στο πυρ εν τώί Πυθίωι. Η διαρκής προμήθεια του ιερού αυτού με ξύλα αποδεικνύει ότι εκεί διατηρούνταν το άσβεστο πυρ. Άσβεστο πύρ υπήρχε και στην αθηναϊκή Ακρόπολη, το οποίο, όπως αναφέρει ο Πλούταρχος στο βίο του Νομά, δε φροντίζουν παρθένοι, όπως οι Εστιάδες στο Καπιτώλιο της Ρώμης, αλλά «γυναίκες που ήταν παντρεμένες αλλά δεν είναι πια», δηλαδή, όπως και οι
παρθένοι, γυναίκες χωρίς επαφή με άνδρα. Στους Δελφούς βρέθηκαν δύο επιγραφές, που δείχνουν ότι η τελετή αυτή (μεταφορά της φλόγας) υπήρχε στην Αθήνα ως τα τέλη του -Ιου αι. Τη φλόγα που έρχεται από τους Δελφούς συνοδεύει μια γυναίκα που ονομάζεται πυρφόρος. Η μεταφορά της ιερής φλόγας από ένα βωμό σε έναν άλλο ή από ένα ιερό σε άλλο τόπο ίσως αποτελούσε μια μυστική πράξη που εγκαθιστούσε ή εξέφραζε μια στενή συγγένεια
μεταξύ δύο θεών (ή τόπων λατρείας)· και ίσως αυτή ήταν η πρόθεση της τελετουργίας της μεταφοράς της φλόγας μεταξύ Αθήνας και Δελφών, εφόσον έτσι οι Ιωνικοί πληθυσμοί εξέφραζαν τη συγγένεια τους προς τον Απόλλωνα
Η φωτιά αποτελεί τη βάση της πολιτισμένης ζωής και η άσβεστη φωτιά ή ο άσβεστος λύχνος εκφράζουν τη συνέχεια του ιερού και της κοινότητας. Οι δάδες είναι σύμβολα καθαρμού και φορείς θεϊκών ιδιοτήτων, ένα θεϊκό όργανο που βοηθά στην καρποφορία του εδάφους, το μεγάλωμα των καρπών των θηρίων και των
ανθρώπων. Η φωτιά που προέρχεται από ένα αρχαίο και σεβαστό ιερό πηγάζει άμεσα από τη θεϊκή πηγή, επομένως είναι πιό καθαρή, πιο θεϊκή, πιο αποτελεσματική.

Στην ελληνική θρησκεία, η δαδοφορία χαρακτηρίζει γυναικείες κυρίως θεότητες που ευνοούν τη γονιμότητα και την καρποφορία αλλά ταυτόχρονα συνδέονται με τελετουργίες καθαρμού, όπως η Αρτεμη, η Αρτεμη -Εκάτη, η Δήμητρα και η Κόρη αλλά και ο Διόνυσος.
Ειδικά στη Δήλο, σημαντική λατρευτικά και εικονογραφικά ,τους τρεις τελευταίους αιώνες (-) είναι η μορφή της Αρτέμιδος
με δύο δάδες (αμφίπυρος), οι γυναικείες μορφές των χορών της Δήλου που ήταν στενά συνδεδεμένες με την Αρτεμιδα (αποτελούσαν πιθανότατα δάνειο της δικής της λατρείας), συμμετείχαν ίσως σε μια τελετουργία αντίστοιχη προς αυτή που εικονίζεται να πραγματοποιεί η θεά σε ανάγλυφο , όπου ανάβει με τις δάδες το βωμό, πράξη η οποία συνοδευόταν από την εκτέλεση ύμνων.

Αναμμα του βωμού με ταυτόχρονη εκτέλεση ύμνων μαρτυρείται για την Αθήνα, όπου, κατά την εορτή των Απατουρίων, κάποιοι Αθηναίοι στολισμένοι λαμπρά, παίρνουν αναμμένες δάδες από την εστία και ενώ θυσιάζουν, τραγουδούν ύμνους προς τιμήν του Ηφαίστου που τους δίδαξε τη χρήση της φωτιάς (η θέση του Ηφαίστου στην εορτή των Απατουρίων συνδέεται με το γεγονός ότι ο θεός είναι ο
πατέρας του Εριχθόνιου, αρχηγέτη των Αθηναίων). Σύμφωνα με κάποιο σχόλιο στον εις τον προς Εύβουλίδην λόγο του Δημοσθένη, κατά τη γαμήλια, ημέρα των Απατουρίων, τελείται θυσία εκ μέρους εκείνων που πρόκειται να νυμφευθούν, οι οποίοι οργανώνουν μια εορτή γνωστή ως λαμπαδηδρομία προς τιμήν του Ηφαίστου, του Πανός και του Προμηθέα, ως εξής: οι νέοι άνδρες τρέχουν
διαδοχικά και ανάβουν το βωμό, και όποιος τον ανάψει πρώτος, εκείνου η φυλή είναι η νικήτρια.
Κατά τον Farnel, πιθανόν ο βωμός που κατέληγαν οι
λαμπαδηδρομείς να ήταν της Εστίας όπου μαζεύονταν οι αντιπρόσωποι των φρατριών και άναβαν τις δάδες τους, τραγουδώντας ύμνους προς τιμήν του Ηφαίστου.

Σχόλια: 

Σχόλια
Δ.Μ.Π :  ο νυν "Ισραήλ" κάποτε ήταν ελληνική γη, και για αρκετούς αιώνες. Η μυθολογία μας, η ιστορία, και τα ερείπια των ναων μας το μαρτυρουν.

Φίλτατε, το ασβεστον πυρ, το κυανοφεγγον, του Παρθενώνα το ονόμαζαν και ανεσπερο και αθηνοπνοο.
 Χρησιμοποιουταν και σε αναβάσεις από κατάβαση για καθαρση. Οι χριστιανοί απλώς πήραν τα στοιχεία αυτά και τα κανονικοποιιησαν ως ξεφουσκωτες παραδόσεις για την απλή πλεμπα. 

Σε κάθε σπίτι υπήρχε Εστία ή έστω κανδηλος, όπως και σήμερα, το οποίο φροντιζαν να είναι από το πυρ το αειφορο του ναού, και κυρίως ανανεωμένο από την λαμπαδηδρομια.

Και ας μην ξεχνάμε στην Μικρά Ασία όταν βρέθηκε ο υπόγειος τάφος ο οποίος είχε ένα καντηλι που εκαιγε για 600 χρόνια, ή την άσβεστη λαμπάδα της Πεντέλης που αναφέρει ο Παυσανίας.

Ε.Κ: Ό ΝΑΟΣ της θεάς Αφροδίτης είναι εξού ή ιερότητα.

Δ.Μ.Π: Προχριστιανική επιγραφή σε ναό Διός: ΔΙΟΣ ΑΓΙΟΥ. Και σε νομίσματα "ΔΙΟΣ ΑΓΙΟΣ"

Κ.Κ:  "Η φωτιά σβήνει στο νησί για 9 ημέρες και ένα καράβι φέρνει από τη Δήλο το ιερό πυρ. Αν το πλοίο φτάσει ενωρίτερα, δεν αράζει αλλά περιμένει μέχρι να τελειώσουν οι καθαρμοί." Ακριβώς η ίδια διαδικασία και στη Σαμοθράκη..
ΤΏΡΑ ΤΟ MANIATIKO REPORT ΚΟΝΤΆ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΟ MYWEBOOK _____Η ΕΝΣΩΜΆΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΕΞΈΛΙΞΗ