Τρίτη, 8 Αυγούστου 2017

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ: Αγωγή κατά της Super League κατέθεσε η Forthnet


Αγωγή με αντικείμενο τη μείωση του τιμήματος των Συμβάσεων Κεντρικής Διαχείρισης τηλεοπτικών δικαιωμάτων του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου κατά της Super League κατέθεσε η Forthnet, "έχοντας εξαντλήσει τα περιθώρια καλόπιστης διαπραγμάτευσης για την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης", όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου 2017.
Για την κίνησή της αυτήν, σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, στηρίχθηκε στη μελέτη ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα ο οποίος έλαβε υπ’ όψιν του όλες τις παραπάνω δυσχερείς οικονομικές συνθήκες αλλά και τα εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα της προηγούμενης διετίας στη λειτουργία του συνεταιρισμού. Η ενέργεια αυτή, αναφέρεται, εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων που έχει αναλάβει η διοίκηση της εισηγμένης με στόχο την αναδιάρθρωση του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μειωμένα έσοδα που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην χαμηλή εμπορική απόδοση της Super League, αλλά και στην κόπωση κυρίως λόγω της επιβολής φορολογίας στις συνδρομές.
Στο πλαίσιο αυτό, στα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου 2017 καταγράφεται πτώση του τζίρου και  πτώση των EBITDA. Η πτώση του τζίρου οφείλεται στην  μείωση της συνδρομητικής βάσης στην λιανική (8%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα).
H  Forthnet, όμως, αντιμετώπισε  μια επιπλέον πρόκληση και αυτή δεν ήταν άλλη από την πολύ χαμηλή εμπορικότητα της κεντρικής διαχείρισης της Super League και η συνεχιζόμενη αδυναμία και απροθυμία  των ιθυνόντων της Super League να εφαρμόσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας του. Η εταιρεία παρατηρώντας την ολοένα και μειούμενη αξία του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου είχε κρούσει εγκαίρως τον κώδωνα του κινδύνου στην Κεντρική Διαχείριση.
Από την άνοιξη του 2016 κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις, που αποσκοπούσαν στη βελτίωση και την αναβάθμιση της ποιότητας και άρα της εμπορικής αξίας του ελληνικού ποδοσφαίρου. Αυτές ήταν;
- Μείωση των ομάδων από 16 σε 14,
- Ανάδειξη του πρωταθλητή από τη διαδικασία των play offs,
- Οικονομικός έλεγχος στα ταμεία των ΠΑΕ προκειμένου να πάψουν τα φαινόμενα των ομάδων φαντασμάτων που ξαφνικά εγκατέλειπαν το πρωτάθλημα (Νίκη Βόλου, ΟΦΗ, κλπ),
- Απαγόρευση κάθε εμπρηστικής συμπεριφοράς των παραγόντων των ΠΑΕ που αναπαράγουν την τυφλή οπαδική βία.
- Ο στόχος αυτών των προτάσεων και των προσπαθειών της Forthnet ήταν περισσότερο από σαφής: Να ανοίξει ο δρόμος για ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο και άρα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα που θα προσελκύσει –αντί να διώχνει- φιλάθλους και τηλεθεατές.
Στελέχη της εταιρείας αναφέρουν πως από την πλευρά της Κεντρικής Διαχείρισης, αντί να παρθούν μέτρα, παραγγέλθηκαν μελέτες σε δύο ανεξάρτητες διεθνείς συμβουλευτικές εταιρείες που και εκείνες, τον περασμένο Σεπτέμβριο, διαπίστωναν τη μείωση της εμπορικής αξίας του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου και πρότειναν την λήψη άμεσων μέτρων, στην κατεύθυνση αυτών που είχε προτείνει η Forthnet. Και πάλι όμως, ουδεμία πρωτοβουλία  αναλήφθηκε από την Κεντρική Διαχείριση.
Η Forthnet, αναφέρουν τα ίδια στελέχη, όλο αυτό το διάστημα, εξήντλησε τα όρια της καλόπιστης διαπραγμάτευσης χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Υποχρεώθηκε, έτσι, στην κατάθεση αγωγής μείωσης του τιμήματος της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης. Αποτέλεσμα ήταν η κατάθεση της αγωγής.
Σε ότι αφρά στα αποτελέσματα εξαμήνου της εταιρείας, η αγορά φαίνεται ιδιαίτερα επηρεασμένη από το δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από την παρατεταμένη ύφεση και τα συνεχιζόμενα capital controls, αλλά και την επιβολή φόρων στη συνδρομητική τηλεόραση (10%) από τον Ιούνιο του 2016 και στη σταθερή τηλεφωνία (5%) από τον Ιανουάριο του 2017. Οι συνέπειες των προβλημάτων απεικονίζονται και στα στοιχεία που ανακοινώνει και ο ανταγωνισμός. Αναλυτικά:
•             Τα συνολικά (ομαλοποιημένα) έσοδα διαμορφώθηκαν στα 149,5 εκατ. ευρώ και το EBITDA στα 16,1 εκατ. ευρώ
•             Οι συνδρομητές συνδυαστικών υπηρεσιών/3play ανήλθαν στις 296 χιλιάδες, οι συνδρομητές broadband υπηρεσιών στις 572 χιλιάδες και οι συνδρομητές pay TV υπηρεσιών στις 423 χιλιάδες
•             Πτώση της συνδρομητικής βάσης λόγω επιβολής φόρων 10% στη συνδρομητική τηλεόραση και 5% στην σταθερή τηλεφωνία και λόγω συντηρητικής εμπορικής πολιτικής που ακολουθεί η εταιρεία
•             Η χαμηλή εμπορική  απόδοση της Super League συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση των οικονομικών μεγεθών - Η εταιρεία έχοντας εξαντλήσει  όλα τα περιθώρια διαπραγμάτευσης χωρίς αποτέλεσμα, προχώρησε στην κατάθεση αγωγής μείωσης τιμήματος των Συμβάσεων Κεντρικής Διαχείρισης
•             Αυξημένο το έσοδο κατά 7,5% από τους εταιρικούς πελάτες και κατά 18,1% από τη διαφήμιση
ΤΏΡΑ ΤΟ MANIATIKO REPORT ΚΟΝΤΆ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΟ MYWEBOOK _____Η ΕΝΣΩΜΆΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΕΞΈΛΙΞΗ